مبانی قسمت چهارم
1 – تناسب مفهومی است ...............................
1- تجسمی
2- ریاضی
3- بصری
4- حسی
2- به دلیل ایجاد ............................کاربرد تناسبات در هنرهای تجسمی از اهمیتی ویژه برخوردار است .
1- حرکت
2- زیبایی بصری
3- هماهنگی
4- کنتراست
3- در تصویر اثر مربوط به خوان میرو زیبایی اثر بیشتر مربوط به روابط تناسب میان چیست؟
1- رنگها
2- سطوح
3- خطوط
4- هر سه گزینه
4 – پاره خطی بر اساس تناسبات طلایی به دو ضسمت تقسیم شده است کدام رابطه در مورد آن صحیح است؟
1-
=
2-
=
3 - =
4 -
=
5 – کدام تصویر متناسب تناسب طلایی است؟
1 - 2- 3 - 4 –
6 – کدام گزینه با آمدن شب و روز از پی یکدیگر و تغییرات فصل ها متناسب تر است؟
1- تناسب
2- تباین
3- تعادل
4- کنتراست
7 – ضرورت ایجاد تعادل در کدام گزینه از اهمیت اساسی برخوردار است:
1- سطوح و آثار دوبعدی
2- همه ی آثار تجسمی
3- مجسمه سازی
4- هر سه گزینه
8- کدام گزینه جزء انواع تعادل محسوب می شود؟
1- متقارن
2- نامتقارن
3- بصری
4- گزینه 1و2
9- در ترکیب هایی که از تعادل غیر متقارن استفاده کرده اند انرژی بصری ......................................و ............................................احساس می شود.
1- پرتحرک و ثابت
2- بی تحرک و پویاتر
3- پرتحرک و پویاتر
4- بی تحرک و ثابت
10- در هر کدام دوره به واسطه پیچیده تر شدن جوامع،شکل زندگی و نگاه مخاطبین آثار هنری ،بیشتر از تعادل غیر متقارن بهره گرفته می شود؟
1- معاصر
2- بیزانس
3- یونان باستان
4- رنسانس
11- کنتراست به چه معنی است؟
1- تضاد میان عناصر و کیفیت های بصری
2- تباین میان عناصر و کیفیتهای بصری
3- کشمکش متقابل میان عناصر و کیفیتهای بصری
4-
هر سه گزینه
12- در تصویر مقابل ایجاد تعادل
............................با توجه به .................................دیده می
شود.
1- غیر متوازن- محور قرینه
2- متوازن بصری –مقدار تیرگی ،بزرگی و فاصله شکل از محور قرینه
3- غیر متوازن بصری – مقدار تیرگی ،بزرگی و قاصله شکل از محور قرینه
4- متوازن بصری – محور غیر قرینه
13- مفهوم سیاهی و سفیدی،زشتی و زیبایی،تیرگی و روشنی از چه طریق قابل درک است؟
1- تجربه
2- شناخت تفاوت میان دو چیز
3- مقایسه میان دو چیز
4- هر سه گزینه
14- کدام نقاش معمولا در آقای خود از کنتراست های شدید برای تاثیر گذاری بیشتر بر مخاطبانش استفاده کرده است؟
1- رافائل
2- امیل نواره
3- داوینچی
4- رامبراند
15- ............................................. باعث یکنواختی ،ملال و ناپایداری در تاثیر گذاری و عدم جذابیت اثر می شود؟
1- بهره گرفتن از کنتراست
2- عدم بهره گیری از کنتراست
3- بهره گرفتن از توازن
4- عدم بهره گیری از توازن
16- در هنر تجسی از حرکت سطح برای ایجاد ........................................ استفاده می شود.
1- سطح 2-حجم 3 – نور 4- بافت
17-در هنر تجسمی ریتم معنایی .......................................دارد.
1- شنیداری 2- لمسی 3- تصویری 4- حسی
18- ضرب آهنگ بصری را به طور کلی به چند دسته میتوان تضسیم نمود؟
1- دو 2- سه 3- چهار 4-پنج
0
19- در شکل مقابل نمای خطی کدام
ریتم نمایش داده شده است؟
1- متناوب 2- یکنواخت
3 – موجی 4- تکاملی
20- این نوع ضرب – آهنگ هر بار عکس العمل مخاطب و توجه اورا به یک حرکت یا تصویر میانی تحت تاقیر قرار می دهد؟
1- یکنواخت 2- موجی 3- تکاملی 4- متناوب
21- کدام گزینه دارای ضرب – آهنگ موجی است؟
1- حرکت موجی آب دریا
2- بام های گنبدی شکل
3- تاثیر باد بر روی شنهای صحرا
4- هر سه گزینه
22- جستجوی تناسبات زیبا در اندام انسان از اهداف هنرمندان کدام دوره بوده است؟
1- رنسانس
2- رئالیسم
3- نئوکلاسیک
4- پست امپرسیونیسم
23- حرکت و تغییر شکل ماه "از هلال باریک تا قرص کامل"مثالی از کدام نوع تکرار می باشد؟
1- یکنواخت
2- متناوب
3- تکاملی
4- موجی
24- کدام گزینه با واژه "پویا نمایی" مترادف است؟
1- سینما
2- انیمیشن
3- تصویر متحرک
4- گزینه های 2و3
25- در تصویر مقابل چه نوع تعادلی وجود دارد؟
1-
نامتقارن
2-
متقارن
3-
حسی
4- گزینه های 1و3
با آرزوی موفقیت
مومنی